Un sondaj online din 2017 in randul impatimitelor de fitness (sau mai exact, in randul unei comunitati de femei care se antrenau consecvent la sala de fitness) a scos la iveala urmatoarele:
- 97% si-au concediat in cele din urma antrenorul personal.
- 16% au renuntat complet la sala la care mergeau pentru a nu mai vedea antrenorul respectiv.
- Doar 3,5% au spus si motivul pentru care au facut aceste lucruri.
Ce inseamna pentru tine, daca esti un antrenor de fitness?
Inseamna ca esti in prima linie a conversatiilor cu femeile despre corpul lor si poti avea un impact semnificativ asupra felului cum se simt in pielea lor si ce relatie vor avea cu fitness-ul. Mai inseamna ca ai sansa sa fii o foarte mare sursa de bine.
Sa fim intelesi, nu esti responsabil de felul cum cineva se simte in pielea lui. Fiecare este responsabil de felul cum se simte, cum raspunde si cum reactioneaza la cei din jur. Ce poti face este sa creezi un mediu primitor, sigur si pozitiv, care iti incurajeaza clientii sa isi faca o imagine buna despre ei insisi.
Iata 5 dintre cele mai frecvente greseli pe care femeile spun ca le fac antrenorii personali.
1) Comentarii care te rusineaza sau te fac sa te simti incomod
Cateva exemple facute de antrenorii personali la adresa femeilor:
- Sa spuna unei femei care ridica tricoul pentru a se sterge de transpiratie: "Wow, exista si ceva abdomen sub grasimea aia".
- Sa spuna unei femei care se chinuie sa faca un exercitiu ca este prea slaba sa reuseasca.
- Sa spuna unei femei care face mult cardio ca este o "slaba grasa".
Ce impact au toate acestea:
- 71% din cliente au spus ca se simt nedemne, descurajate si ca nu ar trebui sa fie la sala.
- 68% din cliente au spus ca starea de rusine le-a facut sa se simta vulnerabile si ca sala nu este locul potrivit pentru ele.
2) Nu empatizeaza cu tine
Unele exemple:
- Un antrenor care incearca sa isi forteze clienta sa se cantareasca chiar daca ea a tot refuzat in mod repetat.
- Un antrenor care spune unei cliente ca nu poate slabi sau construi masa musculara daca este vegetariana.
Femeile care au simtit ca antrenorul nu le poate intelege situatia s-au simtit:
- Nemotivate
- Suparate si enervate.
- Rusinate ca nu s-au ridicat la asteptarile antrenorului lor.
- Ignorate de antrenor.
3) Supraaprecierea sau subaprecierea clientei pe baza aspectului fizic
Iata o lista despre cum poate arata asta:
- Antrenorul pare socat cand o clienta nu poate face un anumit exercitiu, pentru ca pare a fi in forma.
- Antrenorul spune unei cliente "Nu credeam ca o sa reusesti sa faci exercitiul X" .
- Antrenorul "omoara" o clienta cu antrenamente HIIT pentru ca pare a fi in forma.
- Antrenorul presupune ca o clienta nu face miscare sau este incepatoare doar pentru ca este supraponderala.
Impactul avut:
- Cand au fost subapreciate, femeile s-au simtit insultate, furioase, frustrate, suparate.
- Cand au fost supraapreciate femeile s-au simtit anxioase si nesigure pe ele.
- 86% din femeile judecate dupa aspectuil fizic au simtit ca nu li s-a acordat o sansa sa isi arate potentialul.
4) Iti ignora cerintele
Cateva exemple:
- Un antrenor bine facut care ii spune constant unei cliente ca "nu va arata ca el" desi ea i-a spus ca scopul ei este hipertrofia/construirea de masa musculara.
- Un antrenor care discuta constant subiectul nutritie sau isi cantareste des clienta, desi aceasta nu este interesata.
- Un client care refuza sa modifice exercitiile pentru o clienta cu o accidentare anume, iar apoi cand in fine cedeaza, ofera alternative "mai putin eficiente" din perspectiva clientei.
Clientele care au simtit ca antrenorii nu le asculta s-au simtit:
- Descurajate
- Nemotivate
- Ignorate
- S-au accidentat sau si-au agravat accidentari deja existente
5) Abordarea "totul sau nimic"
Exemple:
- Un instructor care refuza sa ofere exercitii alternative - insistand ca exercitiul respectiv este obligatoriu - desi clienta i-a spus ca exercitiul in cauza o face sa se simta prost (uneori este posibil ca antrenorul sa fie incompetent si sa nu stie sa ofere alternative viabile).
- Un antrenor care isi forteaza clienta la antrenamente dure la cateva saptaamani dupa o interventie medicala, spunand ca nu are scuze si trebuie sa isi asume responsabilitatea.
Cum sunt percepute de cliente:
- Antrenorul a pus mereu accent pe slabire desi nu era ceva ce isi dorea clienta ceea ce a creat un sentiment de nesiguranta si rusine.
- Clientele au simtit ca obiectivul impus de antrenor nu poate fi atins si s-au simtit descurajate si infrante.
- Astfel de antrenori creeaza cel mai des sentimente de rusine.
Cand citesti aceste scenarii poate iti spui "cine naiba se comporta asa cu clientii", dar adevarul este ca se intampla relativ frecvent.
Si daca citesti acest articol si esti antrenor (antrenoare) personal, trebuie sa intelegi ca este posibil ca unele cliente sa fi trecut prin asa ceva si te abordeaza deja cu frica sa nu pateasca la fel.
Ce poti face daca esti un antrenor personal
- Asculta-ti clientele.
- Nu le intrerupe cand vorbesc.
- Nu fa presupuneri asupra lor.
- Evalueaza-le corect capacitatea fizica.
- Lasa-le pe ele sa isi defineasca obiectivul, tu doar ghideaza-le.
- Identifica si respeca situatia lor particulara.
- Evalueaza in mod regulat
- Valideaza ceea ce iti spun clientele.
- Nu neglija ceea ce iti transmit clientele.
- Ai grija la cum te comporti si cum interactionezi cu clientele.
Referinte
- Sexual Assault Statistics in Canada, A Numerical Representation of the Truth.
- Women of Color and Sexual Assault, Connecticut Alliance to End Sexual Violence.